Puan Seri Nisa Bakri Mencipta Nama di Persada Antarabangsa.

Assalamualaikum.

Hye pembaca yang disayangi si Tini.

Entry pada kali ni mengenai seorang wanita yang berjaya mencipta nama di luar negara guys..!! Beliau pengarang buku resepi I AM NOT A CHEF yang bukan sahaja mendapat sambutan di dalam Malaysia malah di luar Negara.! 


Nama Puan Seri Nisa Bakri yang kini tidak asing untuk dikenali bukan sekadar menggalas tanggungjawap sebagai seorang isteri kepada Mantan Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohd Bakri Zinin malah sebagai seorang ibu dan nenek tidaklah menjadi penghalang beliau untuk mencipta nama di luar Negara.. 

Pernah memasak di restoran yang terkenal di spain yang dimiliki oleh chef- chef terkenal dan disitulah titik permulaan hasrat Puan Seri Nisa Bakri sedikit demi sedikit tercapai dengan memperkenalkan beberapa masakan melayu di luar negara dan kini beliau  bakal menyertai satu program diploma yang dikelolakan oleh NAWEM di Universiti luar negara juga la wehh.. iaitu di Universiti JAEN bermula 22 Oktober hingga 29 oktober 2017 dan dalam jangka masa itu jugalah puan seri  diberikan peluang untuk memasak di restoran terkenal di miliki chef selebriti Chef Antonio.


13 November 2017 Satu sidang majlis media telah di buat bagi mewar-warkan satu memorandum kesefahaman (MOU) telah ditandatangani antara Nisa Bakri dengan Agroworld Sdn. Bhd. bagi mengeluarkan produk makanan iaitu "SMOKE LAMB" yang akan dipasarkan tidak lama lagi pada pertengahan tahun 2018 Inshallah.  Puan Seri Nisa juga berhasrat untuk memasarkan semua produk yang di ilhamkan oleh beliau akan dibawa menembusi pasaran antarabangsa seperti United Kingdom dan United State of Amerika ya laaa kan nanti kalau kamu jalan-jalan pergi luar negara nanti tak lah kamu tercari-cari, rindu-rinduan sampai gigit bantal sebab makanan tempatan  kan.. Produk Nisa Bakri kan ada.


haiilaaa memasak pon boleh nampak anggun lagi giteww... kite jeles lah wak..kalau saya yang masak di dapur ni.. kompom hangkang Dapur wak.. ok lah   Beliau bukanlah seorang CHEF seperti Chef Wan  dan chef -chef terkenal lainnya namun dengan rasa bersyukur dan rendah dirinya beliau mendapat jemputan untuk menjalankan rancangan masakan sebanyak 8 EPISOD u guys..!! dekat DUBAI. di ZEE TV bukan itu saja tapi kamu boleh tengok bakat semula jadi Puan Seri Nisa di program masakan milik beliau sendiri wehhh.. sabah serawak pun beliau sapu weehh.. nanti ada laa Puan Seri muncul tu inshallah. 

Alhamdulillah semua adalah permulaan yang baik bagi Puan Seri Nisa membawa Masakan Malaysia ke Peringakat Global Inshallah.. Semoga apa yang di hajatkan Puan Seri Nisa Tercapai. aaminn.



Sekian 

X.O.X.O
tynie nih 

3 comments:

Mimin Adam said...

Suka tgok dia masak. Semoga ada rezeki Puan Seri Nisa 🤞🏻

Mawardi Yunus said...

ooooo isteri kepada Mantan Timbalan Ketua Polis Negara rupanya. Ingat sapalah tadi

Maya said...

Uish... ni memang ikon wanita sungguh.... Respect betul dengan Puan Sei Nisa Bakri.