BABAS VERSUS 1001 RASA di TV3 sempena 40tahun BABAS


Siapa tak kenal perencah Asli jenama BABAS. Memang saya tak pernah lupa ni tau.. sebab apa..? Saya dan keluarga masa saya kecik-kecik dulu suka sangat tengok filem hindustan tiap jam 2 petang gitu (tum seh pyar kar tii huu anjelii.. ohhh Shah rukh khann janam janam..) tengah nak klimaks ni.. tetibaa .. aduiii ptong stim betul..IKLAN laa pula... Sakit hati juga la pandai iklan iklan iklan.. Teka iklan apa..??? ~ ~ ~ BABAS - yang keluar dulu ~ ~ ~ memeh komersial la.. Gara-gara iklan ni la.. Serbuk Perencah Jenama BABAS ni banyak dekat dapur.. well Tahniah..!

Dan berapa puluh Tahun kemudian..

pejam celik.. pejam celik.. wowww..! 4 dekad sudah rupanya.. 
dan mama saya, makcik saya.. untie.. uncle sebelah rumah.. Makcik punya jiran punya anak punya menantu punya jiran pun guna jenama ni.. and of course now saya sendiri ( bolehlaa pandai masak..) mostly guna perencah asli Jenama BABAS
Ok.. saya agak melalut di situ.. But you guys see kan connection dia.. Turun temurun gitu..
of Course laa.. kan.. 

Baik lah si tini cuba FOkus untuk Formal.

Bertarikh 12 october 2017 sidang media BABAS VERSUS 1001 RASA sempena 40 Tahun BABAS telah dijayakan dengan sempurna di Empire Hotel Ballroom. 

ya lahh you all sudah 40 tahun bisnes kau berdiri teguh dan dikenali dimata dunia sebagai jenama utama takkan kau mau buat biasa biasa je kot..?? kan.. kan.. 

Rancangan Televisyen bersiri masak-memasak di TV3 sekaligus bertujuan mewar-warkan rancangan masak-memasak yang akan di tayangkan bermula 26 october 2017 Setiap isnin pukul 5.35 petang dengan siaran ulangan setiap hari Isnin 5.35 petang bermula pada 30 October di TV3 bersiar dengan 13 episod. yaaa.. saya Bet ahh iklan dia semestinya Babas.! itu BOnus.

Okey.. U guys catit tarikh penting tu.. tak pun bagi tahu makcik pakcik nenek dalam rumah dan jangan lupa jiran kesayangan kamu..minta tolong diorang ingatkan kamu.

bila dah Segmen BABAS ni diudarakan naaa...
siap contoh dialog ahh saya bagi.. 

"Nong kemari laa kau.. Main sudah kau punya channel masak-masak.. cepat lah kau datang sini tinguk ada si Angelina Tan yang kau minat tuu.. Jadi juri dia kalau kau mau tau.. Palakas naa kam.." tuu,,, si tini pun jawap.. 

"yaaa aku datang berlari ni untie.. "(siap lagu soundtract - ku berlari dan teruskan bernyanyii... ) 
haahh amek kau.. Kalau Takda TV "sharing is prihatin kan." 

You guyssszzaaa kalau TV di rumah rosak memeh TV jiran jadi Mangsa.. Sayang Jiran I. tapi itu dulu sekarang Internet kan ada.


Sekali nanti kau meninguk TV.. dia punya Host.. Bukan calang-calang.. jangan main-main kalau Gandingan CHEF Stalwart, CHEF DR. Kamarul dan CHEF Adu mesti Happening punyalah..!

Kelainan yang dibawa oleh BABAS VERSUS 1001 RASA ni pemain-pemain dan mentor mereka hanya diberikan 30 minit untuk membuat persediaan untuk memasak resepi a.k.a tugasan yang diberikan pada mereka.. Dan sinilah kepakaran kebijasanaan dan kreativiti mereka di uji dengan hanya mengunakan bahan-bahan yang disediakan sahaja.



Calon calon yang bertanding semestinya telah dilatih oleh mentor mentor "CHEF" di belakang Tabir dan masa pertandingan tu bermula mentor hanya boleh lihat dan rasa tunjuk ajar sikit tapi mentor dorang ni tak boleh sentuh or tolong masak contoh potong bawang or gaul sana.. gaul sini macam gambar di atas tu la. Kalau dah mahu jadi Tukang Masak yang handal dan menang hadiah Utama BABAS VERSUS 1001 RASA Sebanyak RM 10000 Inshallah ribut petir sanggup di redah, gunung sanggup di daki, bara api seperti salju di rasa... #eh tetiba... fhheeewwww..!

Nanti kalau dah depan TV sedia buku catatan sebab banyak tips-tips memasak yang kamu boleh pelajari copy dan paste dengan masakan kamu. wahh.. Handal kau jah lepas ni.. 


So yeah.. Jangan Lupa.. 

Temu janji dengan TV3 setiap hari KHAMIS jam 5.35 Petang bermula 26 October 2017 ni.
Siaran Ulangan Setiap Isnin jam 5.35 Petang bermula 30 October 2017 ni. 


Sekian Dari Anak Pak Amir.

ASSALAMUALAIKUM.

5 comments:

Dunia Zumal said...

Suka rancangan memasak ni, tambahan pula babas memang jenama fevret zumal...

Unknown said...

apa ba babas ni..tebabas nanti...tapi sedap tu bkin masak kari...:D

Mimin Adam said...

Wahh!!! #projekmemikatbakalsuami

curiostraveller said...

I am BABAS loyal customer! Love their high quality products especially their curry powder.. will watch the show if i manage to get home on time.. Lan.. curiostraveller.con

Ronaldmohoni said...

Babas? Saya guna 888